Proces

Każda grupa wybierze lidera, który będzie „łącznikiem” w komunikacji w kierunkach U-N-U. Wyniki swojej pracy każdy zespół przedstawi na forum klasy w formie prezentacji multimedialnej. Prezentacja zawierać będzie zapisy poszczególnych etapów w dochodzeniu do rozwiązania problemu oraz wybrane zdjęcia lub filmy dokumentujące Waszą pracę podczas przeprowadzania eksperymentów.

Zadania wspólne:

1. Podział na grupy 
Dobierzcie się samodzielnie w cztery równoliczne (PRAWIE!!!) zespoły. Pamiętajcie, żeby wybrać  spośród siebie lidera dla każdego zespołu, który w razie potrzeby będzie komunikował się ze mną.  Wspólnie uzgodnijcie podział obowiązków.

2. Przydział eksperymentów do wykonania i udokumentowania
Przydziału tytułów eksperymentów dla grup dokonamy wspólnie droga losowania

3. Zadaniem każdej grupy będzie:
  • przypomnienie sobie, na czym polega praca z wykorzystaniem METODY NAUKOWEJ, z jakich etapów się składa.  
  • zapoznanie się na podstawie źródeł internetowych  z przebiegiem przydzielonego przeze mnie  do każdej grupy eksperymentu 
  • zdobycie bądź przypomnienie sobie wiedzy, na czym polega ten eksperyment, jakich procesów, zjawisk zachodzących w przyrodzie dotyczy
  • przeprowadzenie przez cały zespół w warunkach domowych danego eksperymentu 
  • sporządzenie dokumentacji fotograficznej lub filmowej podczas wykonywania eksperymentu
  • udokumentowanie przebiegu eksperymentu według schematu poznanego na pierwszej lekcji 
  • wykonanie prezentacji multimedialnej, która zawierać będzie sformułowany problem, przyjętą hipotezę itd. oraz odpowiednią do danego etapu dokumentację fotograficzną lub filmową.

Uwaga: Każda grupa musi zadbać o wyjaśnienie merytoryczne zachodzącego procesu, zjawiska, nad którym pracowała.