Każda grupa wybierze lidera, który będzie „łącznikiem” w komunikacji w kierunkach U-N-U. Wyniki swojej pracy każdy zespół przedstawi na forum klasy w formie prezentacji multimedialnej. Prezentacja zawierać będzie zapisy poszczególnych etapów w dochodzeniu do rozwiązania problemu oraz wybrane zdjęcia lub filmy dokumentujące Waszą pracę podczas przeprowadzania eksperymentów.
Zadania wspólne:
Zadania wspólne:
1. Podział na grupy
Dobierzcie się samodzielnie w cztery równoliczne (PRAWIE!!!) zespoły. Pamiętajcie, żeby wybrać spośród siebie lidera dla każdego zespołu, który w razie potrzeby będzie komunikował się ze mną. Wspólnie uzgodnijcie podział obowiązków.
2. Przydział eksperymentów do wykonania i udokumentowania
Przydziału tytułów eksperymentów dla grup dokonamy wspólnie droga losowania
Przydziału tytułów eksperymentów dla grup dokonamy wspólnie droga losowania
3. Zadaniem każdej grupy będzie:
- przypomnienie sobie, na czym polega praca z wykorzystaniem METODY NAUKOWEJ, z jakich etapów się składa.
- zapoznanie się na podstawie źródeł internetowych z przebiegiem przydzielonego przeze mnie do każdej grupy eksperymentu
- zdobycie bądź przypomnienie sobie wiedzy, na czym polega ten eksperyment, jakich procesów, zjawisk zachodzących w przyrodzie dotyczy
- przeprowadzenie przez cały zespół w warunkach domowych danego eksperymentu
- sporządzenie dokumentacji fotograficznej lub filmowej podczas wykonywania eksperymentu
- udokumentowanie przebiegu eksperymentu według schematu poznanego na pierwszej lekcji
- wykonanie prezentacji multimedialnej, która zawierać będzie sformułowany problem, przyjętą hipotezę itd. oraz odpowiednią do danego etapu dokumentację fotograficzną lub filmową.
Uwaga: Każda grupa musi zadbać o wyjaśnienie merytoryczne zachodzącego procesu, zjawiska, nad którym pracowała.